Gå till innehåll

I nya Hälsoslussen kan du boka tid och få rådgivning dygnet runt

Nu kan alla som har vår vårdförsäkring eller hälsoförsäkring hos oss söka förebyggande hjälp, rådgivning eller vård via en väg in – Hälsoslussen.

Man får hjälp med rehabövningar av kvinna

Nu ökar vi tillgängligheten för våra kunder och lanserar möjligheten att boka tider och få digital sjukvårdsrådgivning dygnet runt via en väg in: Hälsoslussen.

– Det känns mycket bra att vi nu kan ge kunderna ännu bättre service oavsett om det gäller förebyggande hjälp, rådgivning eller vård, säger Jan Karlsson, chef för Risk och Hälsa på Skandia.

Hälsoslussen bemannas av sjuksköterskor från Sophiahemmet Rehab Center (SRC) som nu kan ge sjukvårdsråd direkt till dig som kund.

Som kund kan du logga in med ditt BankID, för att därefter guidas vidare till rätt hjälp för ditt besvär. I de fall digital vård är aktuell kan Hälsoslussen sätta dig i direkt kontakt med en läkare via den digitala vårdgivaren Doktor24 som vi inlett nytt samarbete med.

På kvällar och helger kan du välja mellan att boka en tid eller att gå vidare till Doktor24:s sjukvårdsrådgivning. Det går givetvis även att som tidigare att ringa Hälsoslussen på vardagar. I de ärenden, där ett fysiskt vårdmöte är aktuellt, bokas ärendena in i vårt vårdgivarnätverk.

– Vi har fått fin återkoppling från kunderna som är väldigt nöjda med ”den nya vägen in” då vi snabbt och enkelt kan erbjuda vård utan att kompromissa med vårdkvalitet eller medicinsk säkerhet, säger Pojane Kazimovska, chef Hälsoslussen och tillägger:

– Förbättringen känns mycket bra och vi skulle vara glada för kundföretagens hjälp att förtydliga för sina medarbetare att det blivit enklare att söka hjälp och vård, oavsett om du har en vårdförsäkring eller hälsoförsäkring eftersom det är “en väg in” genom att gå in på skandia.se/hälsoslussen.

Andra läser också om

Fler nyheter