Gå till innehåll

Sveriges nöjdaste kunder – sju år i rad!

Sveriges pensionskunder har sagt sitt – igen! För sjunde året i rad har vi Sveriges nöjdaste företagskunder i kategorin tjänstepension. Årets SKI visar att privatkunderna håller med. För tredje året i rad tilldelas Skandia guldmedalj för nöjdaste privatkunder inom pensionssparande. Tack för förtroendet!

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har mätt kundnöjdheten hos försäkringsbolagens kunder ända sedan 1989.

Årets SKI visar bland annat att branschens kunder i större utsträckning värderar god service, samt att många kunder uppger att de känner sig rätt försäkrade. Jämfört med andra aktörer så har Skandias den högsta andelen privatkunder som uppger att de är mycket nöjda, och vi värderas också av kunderna som det bolag som tillhandahåller högst prisvärdhet.

Så funkar tjänstepensionen

Fokus på kundupplevelse

Det är med stor glädje jag kan konstatera att Skandia i år igen har branschens mest nöjda kunder och att vi ses som den mest hållbara aktören. Att vi har branschens nöjdaste kunder visar att vår långsiktiga strategi med fokus på kundupplevelse verkligen uppskattas av våra kunder, säger Frans Lindelöw, vår Koncernchef och VD.

Så än en gång till alla våra kunder: tack för förtroendet!

Vi är mest hållbara aktören enligt kunderna

För två år sedan lanserade Svenskt Kvalitetsindex, SKI, ett nytt index som mäter kundernas syn på företagens hållbarhetsarbete. I år är vi det bolag som rankas högst på företagssidan. Det visar SKI:s hållbarhetsindex.

– Ett högt betyg på vårt hållbarhetsindex ger oss ett betyg på att våra kunder upplever vårt hållbarhetsarbete som bra, att vi tar samhällsansvar och att vi investerar med tanke på framtiden, säger vår Hållbarhetschef Gabriel Lundström  

Andra läser om

Fler nyheter