Gå till innehåll

Allt via appen

Med vår app kan du enkelt hantera hela din vardagsekonomi, betala räkningar, göra överföringar och följa ditt sparande.

Läs mer om appen

Flytta dina befintliga banktjänster till oss

Det är enkelt att flytta hit produkter och tjänster som du har i en annan bank. Vi hjälper dig gärna att avsluta hela eller delar av ditt engagemang i din gamla bank och hjälper dig komma igång med de produkter eller tjänster som du vill ha hos oss.

  • Är du anställd privat räcker det att meddela din arbetsgivare ditt nya kontonummer. Är du kommunalt eller offentligt anställd hjälper kundservice dig att flytta lönen. 

    Får du insättningar från t.ex. Försäkringskassan eller CSN måste du meddela dem.

  • Autogiron kan du enkelt flytta från din gamla bank till oss. Tänk på att flytta autogiron efter ett månadsskifte då dragningarna är genomförda. 

    Betalar du dina räkningar via e-faktura behöver du avsluta ditt e-fakturaavtal i din gamla bank och öppna ett nytt avtal hos oss. Koppla sedan på de betalningsmottagare du har i din gamla bank. 

    Tips! Skriv ut eller spara dina fakturor innan du avslutar ditt e-fakturaavtal i din gamla bank.

    Flytta autogiro

    Teckna e-fakturaavtal

  • Om du har stående överföringar från och till dina bankkonton i din gamla bank måste du avsluta dessa och lägga upp överföringarna på nytt hos oss. 

    Kom ihåg att byta konto för Swish också.

  • Du kan begära avslut av dina gamla konton via oss. Tänk på att först avsluta eventuella krediter samt skicka in eventuell säkerhetsdosa, sönderklippt bankkort och eventuella andra tjänster eller handlingar i makulerat skick.

    Avsluta konto

Vanliga frågor om att byta bank

  • Från det att din gamla bank har tagit emot ditt uppdrag om att du vill byta bank tar det tre bankdagar att få över konton med tillhörande tjänster.

  • Nej, vi tar inte ut någon avgift för att byta bank.

  • Du måste informera utbetalarna om ditt nya kontonummer. Här kan du anmäla ditt nya kontonummer:

Alla frågor och svar