
Hantera hela din ekonomi med mobilen | Skandia
- Se saldo och gör snabböverföringar utan att logga in
- Handla med aktier och fonder direkt i mobilen
- Betala, gör överföringar och få koll på alla kortköp
Skaffa Skandias mobilapp direkt
Logga in
Innan du kan logga in i mobilappen ska du byta din personliga PIN-kod, om du inte redan gjort det. Du fick den med rekommenderat brev när du blev kund hos oss och kan ändra i din internetbank eller ringa oss.
Så funkar mobilappen
Betala och få överblick
- Se saldo och göra snabba överföringar utan att logga in
- Skanna räkningarna med mobilkameran och få OCR-numret och andra siffror inmatade automatiskt
- Se kommande betalningar direkt på startskärmen när du loggar in
Handla aktier och fonder
- Köp, byt och sälj aktier och fonder med t.ex. ISK eller värdepappersdepå
- Sök och filtrera bland mest omsatta aktierna, olika fondtyper, regioner, branscher etc. och lista dina favoriter
- Få fördjupad information om marknadsvärde och aktuella dagskurser
Skydda och planera
Använd våra smarta tjänster som hjälper dig att hålla koll på dina pengar:
- Köpgräns – slå av/på internetköp eller sätt en köpgräns
- Regionspärr – styr i vilka länder ditt kort kan användas
Frågor och svar om mobilappen
-
Mobilt BankID kan du använda både för inloggning på dator och mobiltelefon.
Du behöver ha följande uppgifter för identifiering redo:
- Ditt personnummer
- Din PIN-kod (som du valde när du blev kund hos oss)
- En engångskod (som du får via sms eller brev)
- Du kan behöva styrka din identitet ytterligare när du hämtar Mobilt BankID, och då behöver du ha ett svenskt pass eller nationellt ID-kort tillhands. Du skannar din ID-handling i nedladdningsflödet för Mobilt BankID.
Du behöver också ha en mobil eller surfplatta som uppfyller systemkraven för BankIDs app. Mer om det kan du läsa här.
Så här gör du:
- Legitimera dig med personnummer, PIN-kod och engångskod
- Godkänn villkoren för BankID
- Du skickas nu vidare till BankIDs säkerhetsapp som du laddar ner via App Store eller Google Play. Sedan väljer du ett lösenord på minst 6 siffror till ditt BankID.
Färdig! Installationen är klar och du kan nu logga in med ditt Mobila BankID.
Installationsproblem?
Teknisk support för BankID: support.bankid.com eller 0771-41 42 44 -
Ja, det har vi.
-
För att kunna använda appen krävs att du har följande:
- iOS kräver 13.0 eller senare
- Android kräver 6.0 eller senare