Gå till innehåll

Vi har Sveriges nöjdaste kunder – tack för förtroendet!

Skandia har Sveriges nöjdaste företagskunder inom tjänstepension – för åttonde året i rad! Det visar den årliga undersökningen från Svenskt Kvalitetsindex (SKI). Och för fjärde året i rad har vi också landets nöjdaste kunder inom privat pensionssparande.

– Det är ett kvitto på att hela bolaget fokuserar och levererar för att möta våra kunder på bästa sätt, säger vår Koncernchef och VD Frans Lindelöw. 

SKI mäter kundupplevelser inom försäkringsbranschen sedan 1989. Skandia rankas alltså flera år i rad som den främsta aktören inom både tjänstepension och privat pensionssparande.  

Årets rapport visar att det är trygghet och pålitlighet som premieras. För vår del är det glädjande att rankas extra högt på just dessa frågor. 

– Försäkringar handlar i grunden om just trygghet, säger Johan Parmler, VD på SKI, i en kommentar. 

Men vi får också högt betyg när det kommer till enkelhet. Kunderna värdesätter möjligheten att själva hantera sina ärenden digitalt, samtidigt som personlig service och tydliga försäkringsvillkor fortsatt spelar en viktig roll. Det är i samspelet mellan dessa delar som det byggs förtroende och långsiktiga kundrelationer, skriver SKI i årets motivering. 

– Det handlar om att erbjuda en trygg och stabil produktmix som ger kunderna den balans de efterfrågar. Aktörer som lyckas leverera rätt täckning och tydligt värde, utan att krångla till det, är de som uppskattas mest, säger Johan Parmler.  

Potential till förbättring 

Anna-Carin Söderblom Agius, chef för Skandias affärsområde Försäkring, konstaterar att det överlag är väldigt fina betyg, men att vi samtidigt har potential att förbättra kundnöjdheten ytterligare. 

– Vi fortsätter att leverera på våra kunders högt ställda förväntningar, säger hon. 

Andra läser också

Fler artiklar