Anmäl skada, sjukdom & utlägg
Här kan du som är försäkrad anmäla skada eller sjukdom och ansöka om ersättning. Snabbt, enkelt och säkert.
Anmäl olycka, sjukdom & besvär
- Om du haft utlägg kan du lägga till det direkt i anmälan eller ansöka senare.
- Gäller anmälan dig som är tecknad på försäkringen? Logga in nedan så är dina personuppgifter ifyllda.
- Gäller anmälan ditt barn eller en medförsäkrad? Gör anmälan utan att logga in.
Ansök om ersättning för utlägg
- Ansök om ersättning i ett redan anmält ärende.
- Gäller för dig som har vård- och olycksfallsförsäkring.
- Logga in nedan så är dina personuppgifter och ditt ärendenummer redan ifyllda.
Vanliga frågor vid anmälan om skada, sjukdom & utlägg
-
Du kan ladda upp dina underlag till ditt skadeärende inloggad på skandia.se. Logga in här och välj sedan "Skicka ett nytt meddelande."
Vill du hellre skicka in dina handlingar per post skickar du dem till:
Dokumenthantering R802, 106 37 Stockholm.
-
En förutsättning för ersättning från olycksfalls- eller barnförsäkringen är att sjukdomen eller olycksfallsskadan har krävt läkarbehandling.
-
Du som har vår vårdförsäkring eller hälsoförsäkring får snabb hjälp och vård som rör din hälsa. Sök hjälp och vård via Hälsoslussen.
Är du osäker om du har Skandias vårdförsäkring eller hälsoförsäkring? Logga in på Mina försäkringar och under rubriken Mina personförsäkringar kan du se om du har en vård- eller hälsoförsäkring.
-
Har du månadsvis ersättning från din sjukförsäkring så betalas den ut runt den 25:e, men senast den sista arbetsdagen i månaden. Ersättningen betalas månadsvis i efterskott och i proportion till nedsatt arbetsförmåga.
-
Spara dina kvitton till dess att vi har handlagt ärendet och du har fått svar från oss om du får ersättning eller ej. Vi kan behöva kontakta dig och be om dina originalkvitton för kunna reglera ersättningen.