Gå till innehåll

Frågor & svar

Vård online

  • Du kan söka läkarvård för planerad vård. Vi erbjuder inte akutvård. Söker du för enklare besvär kan du använda Vård online (Min Doktor) alla dagar 7–22 där du får läkarkontakt inom 4 timmar. 

    • Har du kontakt med Vård online (Min Doktor) så får du ett mejl när röntgensvaret är klart.
    • Har du bokat läkartid via Skandia Vårdplanering? Kontakta oss för bokning av telefontid eller ett återbesök till din doktor för att få besked.
    • Vård online är kostnadsfritt även för dig som har en självrisk i försäkringen.
    • Har du en försäkring med självrisk betalas denna om du behöver träffa en läkare utanför vård online. Självrisken är på 600 kr.
  • Har du fått remiss till en läkare inom specialistvården? Då ska du göra så här:

    Skanna in remissen och mejla den till till remiss.skandia@postenscanning.se

    Eller posta den till:

    Skandia
    Dokumenthantering R812
    106 37 Stockholm

  • Skandia Vårdplanering kontaktar dig inom 4–6 dagar.

  • Privatvårdsförsäkingen gäller utomlands för dig som har Lifeline Plus eller Lifeline Excellent.

    Om du har blivit akut sjuk eller råkat ut för en olycksfallsskada vid en tillfällig resa utomlands och behöver mer omfattande vård (som innebär högre kostnader, t.ex. sjukhusvård eller operation), kan du ringa SOS International i Köpenhamn på +45-70 10 50 50

    Om du behöver enklare vård vid en tillfällig resa utomlands vänder du dig till en vårdgivare på orten. Vi ersätter dig i efterhand om vården omfattas av försäkringen (läs mer i villkoren).