Gå till innehåll
Hjärta

Vårdförsäkring – rätt vård i rätt tid

Vår vårdförsäkring ser till att dina medarbetare snabbt får rätt vård om de blir skadade eller sjuka. 

  • Garanterad operation inom 20 dagar
  • Snabbare tillbaka till jobbet
  • Hjälp med bokning och vård med hög kvalitet 

Boka möte för rådgivning

Så funkar vårdförsäkringen

Vid besvär som till exempel problem med knä, rygg eller blodtryck, ringer medarbetaren vår vård­planering. Våra erfarna sjuk­sköterskor gör en första bedömning och bokar in passande vård.

Vi sam­arbetar med privata mottagningar och sjukhus över hela Sverige.

Den här hjälpen kan medarbetarna få 

Vår privat­a vård­försäkring finns i olika nivåer så att du kan välja den som passar med­arbetarnas behov bäst. Alla nivåer har samma breda bas­skydd som bland annat ger tillgång till:

  • Råd­givning dygnet runt, gäller även för med­arbetarnas barn
  • Vård online - hjälp av läkare alla dagar med svar inom 4 timmar
  • Besök hos fysio­terapeut, naprapat, kiro­praktor och arbetsterapeut
  • Behandling av specialist­läkare
  • Garanterad kontakt med läkare inom 7 dagar och operation inom 20 dagar
  • Eftervård och rehabilitering
  • Ersättning för t.ex. godkända rese­kostnader

För dig som har tecknat vår hälso­försäkring för medarbetarna passar nivå Bas som tillval.

Utökat skydd för utvalda medarbetare

Vill du ha ett så heltäckande skydd som möjligt för alla eller vissa medarbetare finns alternativet Plus inom vårdförsäkringen som erbjuder vårdcoach, vaccination och vård vid tillfällig resa utomlands.

Här ser du tre av nivåerna på vår ­vård­försäkring: Bas, Access och Plus.

Vård online

Vid enklare besvär kan du snabbt och smidigt få läkarhjälp direkt via din mobil eller dator. Logga bara in på skandia.se/vårdonline och fyll i frågeformuläret så återkommer en läkare med svar inom 4 timmar.

Vårdplanering i egen regi

I vår vårdplanering arbetar sjuksköterskor med erfarenhet från många olika specialiteter, t.ex. neurologi, ortopedi, kardiologi, psykologi och medicin. De arbetar i nära samarbete med våra skadereglerare och vårdgivare.

Den samlade kompetensen tillsammans med arbetssättet skapar en effektiv vårdinsats med hög kvalitet för dina medarbetare.

Vanliga frågor om vårdförsäkringen

  • Vi samarbetar med ett brett nätverk av privata mottagningar och sjukhus i hela Sverige.

    Dina medarbetare får kontakt med kvalificerad vårdpersonal inom alla specialiteter – från läkare och fysioterapeuter till psykologer och sjuksköterskor.

  • Du kan välja om försäkringen ska vara med eller utan självrisk – dvs. om medarbetaren ska betala en självrisk vid första vårdtillfället. Med självrisk blir premien lägre.

Alla frågor och svar

Vårdförsäkringens nivåer

Här ser du tre av nivåerna på vår vårdförsäkring: Bas, Access och Plus. 

  • BAS – alltid med som grund:

    Sjukvårdsrådgivning
    Vårdplanering
    Vårdgaranti
    Privat läkarvård
    Operation och sjukhusvård
    Eftervård/rehabilitering
    Patientavgifter
    Fysioterapeut/naprapat/kiropraktor/arbetsterapeut. 10 besök per skada och år
    Dietist, 5 besök per skada
    Hjälpmedel
    Resor och logi

  • Access – allt som Bas har och lite till:

    Psykolog/terapeut, 10 besök per skada
    Läkemedel
    Hjälp i hemmet efter operation
    Second Opinion

  • Plus – allt som Bas och Access har  – och mer:

    Vårdcoach
    Logoped, 10 besök/skada
    Synkontroll
    Vaccination

Hitta rätt försäkringar – boka möte

Vi ger dig rådgivning kring hur våra försäkringar kan hjälpa dig att få friskare medarbetare. Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig för ett möte.

Boka möte