Gå till innehåll
  • Det här är de vanligaste anledningarna till att det inte går att logga in:

    1. Det saknas avtal

    Om företaget saknar avtal behöver du skicka in en ansökan.

    Ansök om Skandia Företag kostnadsfritt

    2. Huvudadministratör saknas eller behöver ändras

    När firmatecknaren ansöker om Skandia Företag anges en huvudadministratör. Om du vill kontrollera vem som är huvudadministratör hos er kan du kontakta oss så hjälper vi dig.

    För att ändra huvudadministratör använder du samma formulär som ansökan och skickar in anmälan av huvudadministratör.

    Anmäl en huvudadministratör

    3. Behörighet saknas

    Det är bara huvudadministratören som kan ge en annan användare behörighet till Skandia Företag. Kontrollera med er huvudadministratör att du har rätt behörighet.

    4. Du behöver svara på frågor om kundkännedom

    Lagen om penningtvätt och finansiering av terrorism innebär att vi som finansiellt bolag behöver ha god kännedom om våra kunder. Med jämna mellanrum behöver därför alla våra kunder svara på frågor. Syftet är att motverka de kriminella krafter som vill utnyttja oss för brottslig verksamhet.

    För att kunna logga in och svara på frågor behöver du:

    • ha en officiell roll på företaget som är registrerad hos Bolagsverket eller
    • vara registrerad som administratör i Skandia Företag

    Läs mer om penningtvätt och kundkännedom för företag