Gå till innehåll
Kvinna öppnar fönstret

Pågående låneärenden – följ din ansökan

  • Följ din bolåneansökan
  • Se ditt lånelöfte
Logga in för att följa ditt låneärende

Bolån › Pågående låneärende

Ansökningsprocessen i 5 steg

Skicka in ansökan

Så fort du har fyllt i och skickat in din bolåneansökan kan vi börja titta på ditt ärende. Glöm inte att du måste identifiera dig med BankID för att ansökan ska skickas in. Detta gäller även din eventuella medsökande.

Ladda ner BankID.

Ansökan behandlas – ladda upp kompletteringar

Om ansökan behandlas betyder det att vi tittar på din ansökan. Oftast behöver vi kompletterande uppgifter så som arbetsgivarintyg, amorteringsunderlag eller annan dokumentation för att kunna gå vidare med din ansökan.

Välj låneupplägg

Nu är det dags att välja låneupplägg. Vi behöver veta när du vill att lånet ska betalas ut, till vilket konto och vilken bindningstid du vill ha.

Svara på kundkännedom

För att vi ska kunna gå vidare med din bolåneansökan behöver alla sökande svara på frågor om sig själva som kund, så kallad kundkännedom. Lagen om penningtvätt och finansiering av terrorism innebär att vi som bank behöver lära känna våra kunder bättre. Om du inte redan svarat på frågor kommer du att få en notis efter att du valt låneupplägg.

Skicka in lånehandlingar

Lånehandlingarna som bland annat består av skuldebrevet skickas hem till dig. Nu behöver du bara skriva under och skicka tillbaka till oss så fort du kan. Resten sköter vi.

Ring oss!

Ring oss om du får problem med att skicka in eller komplettera din ansökan. Vi hjälper dig gärna!

Du når oss klockan 8–17 alla dagar i veckan.


0771-52 50 00

Tycker du informationen på sidan är enkel och vägledande?

Ditt svar är anonymt. Behöver du komma i kontakt med oss hittar du kontaktuppgifter här

Något gick fel när formuläret skulle skickas.