Gå till innehåll
Kvinna öppnar fönstret

Din ansökan

Här kan du följa din inskickade ansökan, se ditt lånelöfte och ladda upp dina kompletteringar.

Till min ansökan

Bolån › Din ansökan

Ansökan i 5 steg

Skicka in ansökan

Så fort du har fyllt i och skickat in din bolåneansökan kan vi börja titta på ditt ärende. Tänk på att din eventuella medsökande också måste identifiera sig med BankID och godkänna ansökan.

Ladda ner BankID.

Om du vill ändra lånebelopp eller bostad att belåna efter att du skickat in din ansökan så kan du ringa oss på 0771-52 50 00. 

Ansökan behandlas – ladda upp kompletteringar

Om ansökan behandlas betyder det att vi tittar på din ansökan. Oftast behöver vi kompletterande uppgifter så som arbetsgivarintyg, amorteringsunderlag eller annan dokumentation för att kunna gå vidare med din ansökan.

Har du fått meddelande om att du behöver komplettera din ansökan?

  1. Logga in för att se vilka kompletteringar du behöver göra.
  2. Klicka på det gröna frågetecknet för att få en detaljerad beskrivning.
  3. Klicka på knappen Ladda upp och sedan på Välj dokument
  4. Leta fram dokumentet på din enhet. Markera dokumentet och klicka på Öppna
  5. Nu är dokumentet uppladdat. Om du behöver komplettera med fler dokument kan du klicka på Välj dokument igen. 

Om vi behöver något mer från dig får du en notis om det. Annars handlägger vi din ansökan och återkommer när det är dags för nästa steg.

Välj låneupplägg

Nu är det dags att välja låneupplägg. Vi behöver veta när du vill att lånet ska betalas ut, till vilket konto och vilken bindningstid du vill ha.

1. Logga in

Börja med att logga in för att se din ansökan.

När din ansökan har status Välj låneupplägg kan du välja att gå vidare med din ansökan. Klicka på det ansökningsnummer (ID) som har status Välj låneupplägg för att göra ditt val.

För att se din ränterabatt klicka på knappen Val för ditt nya bolån. Om du inte vill gå vidare med din ansökan klickar du på Makulera. Om du är nöjd går du vidare genom att klicka på Nästa.


2. Välj bindningstid

Välj vilken eller vilka bindningstider du vill att ditt lån ska ha. Här har vi samlat några tips kring hur du kan tänka kring val av bindningstid: Bunden eller rörlig ränta? 

3. Välj utbetalningsdag

Dubbelkolla vilket datum du vill att lånet betalas ut. Om du köper en ny bostad är det tillträdesdagen du ska ange.

Om du istället flyttar bolån från en annan bank är det bra att kolla så att utbetalningsdagen stämmer överens med eventuella bindningstider hos din nuvarande bank. Ange också nuvarande bank och lånenummer på de lån som ska lösas i samband med flytten.

4. Välj konto

Ange ditt kontonummer hos oss så vi vet vilket konto vi ska betala ut lånet till och vilket konto du vill göra dina betalningar från.

Om du inte redan har öppnat ett Allt i ett-konto hos oss kan du logga in och öppna konto direkt. Saknar du konto hos oss kommer vi inte kunna betala ut ditt lån.

5. Skicka in

Nu skickar du in dina val och är klar med att välja låneupplägg!

Svara på kundkännedom

För att vi ska kunna gå vidare med din bolåneansökan behöver alla sökande svara på frågor om sig själva som kund, så kallad kundkännedom. 

Lagen om penningtvätt och finansiering av terrorism innebär att vi som bank behöver lära känna våra kunder bättre. Om du inte redan svarat på frågor kommer du att få en notis efter att du valt låneupplägg.

Skicka in lånehandlingar

Lånehandlingarna som bland annat består av skuldebrevet skickas hem till dig. Nu behöver du bara skriva under och skicka tillbaka till oss så fort du kan. Resten sköter vi.

Vi kommer att betala ut lånet på den dag och till det konto som du har angett. 

Så här fyller du i ett skuldebrev