Rätt väg till vård – för dig som har Skandias Privatvårdsförsäkring
Med vår Privatvårdsförsäkring får du professionell vård. Vid enklare besvär erbjuder vi läkarvård online. Våra sjuksköterskor kan också hjälpa dig till rätt vård och ge dig sjukvårdsrådgivning dygnet runt.
Här hittar du även kontaktuppgifter till fysioterapeuter (sjukgymnaster), naprapater och kiropraktorer i vårt nätverk.
Sök för ditt besvär dygnet runt – få svar av en sjuksköterska
- Ange ditt besvär och svara på frågor om hur du mår
- Skicka in med BankID – dygnet runt
- Du får hjälp av en sjuksköterska vardagar 8.15–16, inom 1 timme
Sjuksköterskor hjälper dig att boka en tid
- Vardagar 8.15–16
- Ring 0771-51 55 10
Hitta en fysioterapeut (sjukgymnast), naprapat eller kiropraktor
Här kan du söka kontaktuppgifter till en mottagning nära dig.
Innan du kan ringa och boka behöver du en bekräftelse från oss som godkänner ett visst antal behandlingar i ditt ärende. Bekräftelsen skickas via post och du kan hämta den om du loggar in på skandia.se dagen efter din anmälan. Ta med den vid din första behandling.
Kontakta oss först om du inte har någon bekräftelse. Vi kan bara ersätta behandlingar som vi först har godkänt.
Artrosbehandling online
Du registrerar dig och får omedelbar tillgång till en fysioterapeut och ett anpassat behandlingsprogram med fysiska aktiviteter, utbildning, uppföljning och professionellt stöd. Inga köer eller bokade möten, endast vård var och när det passar dig. Har du i ditt ärende fått en kod av Skandia för att börja artrosbehandling kan du logga in här.
Få stöd & rådgivning av en sjuksköterska
Vill du ha stöd och enklare rådgivning i samband med sjukdom eller en olycka? Ring vår sjukvårdsrådgivning. Våra erfarna sjuksköterskor svarar på frågor dygnet runt – 365 dagar om året.
Ring 020-94 30 80
Från utlandet ring +46-8-40 600 85
Så här gör du om du har fått en remiss
Du kan posta eller mejla till oss, välj nedan:
- Posta remissen till Skandia, Dokumenthantering R812, 106 37 Stockholm.
- Mejla din remiss. Vi läser av den maskinellt, gör så här:
- Mejla den som en pdf-fil, annars får vi den inte
- En sida per mejl
- Mejlet behöver vara helt utan text i ämnesraden
- Mejlet behöver vara utan text i mejlet
- Mejla din pdf till remiss@skandia.se
Eftersom vi läser din pdf maskinellt så kan vi bara läsa dina uppgifter i remissen. Vi kan inte läsa text i mejlet.
Vi värnar om din integritet! Om du känner dig osäker på att mejla personuppgifterna är du alltid välkommen att skicka dem per post istället. Vi ber dig i så fall skicka uppgifterna till: Skandia, Dokumenthantering R812, 106 37 Stockholm.
-
- När du har vår försäkring med remiss börjar du med att vända dig till en läkare inom primärvården
- Läkaren gör en första utredning (t.ex. provtagningar, röntgenundersökning eller annan undersökning, beroende på vilka besvär du har) och ger eventuell behandling
- Om du därefter får en remiss till en läkare inom specialistvården så kan du använda din privatvårdsförsäkring
- Du skickar då remissen till vår Vårdplanering och vi hjälper dig att boka vård hos en läkare inom specialistvården
När du är utomlands
-
- och har blivit akut sjuk eller råkat ut för en olycksfallsskada vid en tillfällig resa utomlands
- eller behöver mer omfattande vård som innebär högre kostnader, t.ex. sjukhusvård eller operation
Ring +45-70 10 50 50
SOS International, Köpenhamn
Är det enklare vård? Då vänder du dig till en vårdgivare på orten. Vi ersätter dig i efterhand om vården omfattas av försäkringen.