Måndagen den 6 maj kl. 00.00 till 06.00 kommer vi genomföra ett systemunderhåll som påverkar tillgängligheten i våra tjänster. Under denna period kommer möjligheten att logga in på Skandia.se samt mobilappen vara begränsad. Det kan även förekomma avbrott i Swishtjänsten under denna period.

Gå till innehåll

Vi har Sveriges nöjdaste kunder – för tredje året i rad! 

Tack för förtroendet! För tredje året i rad har vi Sveriges nöjdaste företagskunder i kategorin tjänstepension.  

Sveriges tjänstepensionskunder har sagt sitt.  

Skandia toppar för tredje året i rad när  Svenskt kvalitetsindex (SKI) presenterar sina siffror för kundnöjdhet.  

– Det är väldigt roligt! Det är något vi alla på Skandia jobbar för varje dag, att göra våra kunder nöjda. Därför är det här ett mycket fint betyg att få, säger vår koncernchef Frans Lindelöw.   

Hög kompetens och trevligt bemötande

Den årliga kundundersökningen från Svenskt Kvalitetsindex (SKI)  mäter  och analyserar kundernas  nöjdhet och lojalitet. 96 procent av de tillfrågade kunderna är positivt eller mycket positivt inställda till Skandia, och vi är även det  pensionbolag  som upplevs sticka ut mest i förhållande till övriga bolag i branschen. Våra kunder upplever även att vi har hög kompetens, tillgänglighet och ger ett trevligt bemötande. 

När våra företagskunder återigen är branschens nöjdaste visar det att vi hanterat pandemin väl och gjort ett bra jobb för våra kunders bästa. Mycket roligt, tycker vi såklart. Men som vanligt har vi blicken riktad framåt.  

För att bibehålla vår starka ställning kommer vi att fortsätta fokusera på enkelhet och kvalitet i produkter och tjänster, samtidigt som du som kund ska fortsätta att känna  dig  uppmärksammad och sedd.  

– Både privat- och företagskunder har höga förväntningar på oss och våra konkurrenter arbetar hårt med att komma ikapp och förbi. Vi kan inte slå oss till ro utan behöver hela tiden utveckla oss själva och oss som bolag, säger Frans Lindelöw. 

För att bibehålla vår starka ställning kommer vi att fortsätta fokusera på enkelhet och kvalitet i produkter och tjänster, samtidigt som kunden ska fortsätta att känna sig uppmärksammad och sedd. 

 Genom vårt ökade fokus på hållbarhet visar vi att Skandia är ett ansvarsfullt  företag, vilket är viktigt för bolaget, våra medarbetare och för våra kunder, säger Frans Lindelöw. 

Så än en gång, till alla våra kunder:  

TACK! 

Vilken tjänstepension passar ditt företag?

Testa vår guide

Andra läser om

Fler nyheter