Gå till innehåll

Förändringar vid internetköp med Verified by VISA

I mitten av juni genomför vi förändringar i Verified by VISA/3D Secure som används när du signerar internetköp med ditt VISA-kort. Läs nedan om vad det innebär för dig som kund.

Vad innebär förändringarna?

Om du brukar signera dina kortköp via internet med en engångskod som vi skickar till dig via SMS, behöver du när vi har infört förändringarna även ange din personliga PIN-kod* i samband med internetköpet. Efter att du har knappat in engångskoden från SMS:et ber vi dig att ange din PIN-kod och du kan därefter fullfölja ditt internetköp.

Om du brukar signera dina internetköp med BankID eller Mobilt BankID kommer det fungera precis som tidigare. Om du inte kommer ihåg din PIN-kod är du välkommen att kontakta oss på 0771-55 55 00 så hjälper vi dig att beställa en ny.

*Avser PIN-koden du har fått med rekommenderat brev och bytt till en egen personlig kod och alltså inte koden till ditt VISA-kort.