Internetbanken
Internetbanken förenklar din vardagsekonomi och ger dig koll när och där du behöver den.
- Sköt dina bankärenden smidigt när och där det passar dig
- Du får överblick över allt från betalningar till sparande och försäkringar
- Vardagspaketet ger dig våra mest populära banktjänster
Vill du bli kund i Årets bank?
- Vi blev Årets bank 2023 i Privata Affärers utnämning bland Sveriges bästa banker och finansiella tjänster.
- Under året som gått har vi hela tiden haft dig som kund i fokus och alltid gjort vårt bästa för att erbjuda dig ett riktigt bra pris på banktjänster som Vardagspaket, sparkonton med ränta och bolån.
- Vi har höjt sparräntan för Fasträntekonto och Sparkonto ett flertal gånger under 2023 och vi har kunnat erbjuda boräntor som legat under snittet de senaste 4 åren jämfört med andra bankers räntor.
Alla tjänster som du behöver finns hos oss
Konton & kort
- Lönekonto, sparkonton och kort
- Betala räkningar och gör överföringar
- Swish
Bolån
- Vi hjälper dig till ett bättre bolån
- Garanterad rabatt utan förhandling
- Se direkt vilken ränta du kan få
Sparande & pension
- Allt som rör ditt sparande
- Handla t.ex. fonder och aktier
- Spara till pension
Få 4,30 % i sparränta!
- Vi erbjuder 4,30 % i ränta på Fasträntekonto 3 månader!
- Upplev ett enkelt och tryggt sparande som sköter sig självt
- Samma höga ränta under hela bindningstiden
Kontot omfattas av den statliga insättningsgarantin enligt beslut av Riksgälden. Varje kund har rätt till ersättning för sin sammanlagda kontobehållning i banken med ett belopp som motsvarar högst 1 050 000 kronor.
Börja spara i FasträntekontoAllt via appen
Med vår app kan du enkelt hantera hela din vardagsekonomi, betala räkningar, göra överföringar och följa ditt sparande.
Appen finns tillgänglig både för Iphone och Android. Ladda ner den direkt i App Store eller Google Pay.
Flytta dina fonder
Flytta dina fonder till oss och få bättre koll över dem. Bäst av allt? Inga fondandelar säljs!
- Välj bland ett kvalitetsgranskat fondutbud
- Brett utbud av både egna och andras fonder
- Samma avgifter och villkor gäller som tidigare
Frågor och svar om internetbanken
-
Inloggningen når du via knappen "Logga in" högst uppe i högra hörnet. Det finns tre sätt att logga in:
- BankID (för datorn)
- Mobilt BankID (för mobilen, surfplattan och datorn)
- Certifikat (för datorn)
Logga in med BankID
För att kunna logga in måste du ange en engångskod som du får via SMS till din mobiltelefon. Om du inte har registrerat ditt mobilnummer vänligen kontakta kundservice på 0771-55 55 00.
- Välj inloggning med BankID
- Säkerhetsprogrammet för BankID startas
- Välj ditt BankID i rullistan
- Ange lösenordet (minst 6 tecken)
- Ange engångskod
Logga in med Mobilt BankID
Börja med att ladda ner Mobilt BankID. Om du redan har ett Mobilt BankID via någon annan bank fungerar den också hos oss.
- Välj inloggning med Mobilt BankID
- Fyll i ditt personnummer
- Klicka på Logga in med Mobilt BankID
- En QR-kod visas på skärmen
- Starta appen BankID på din mobil och klicka på QR-ikonen
- Skanna QR-koden
- Ange din säkerhetskod för mobilt BankID på mobilen (6–8 tecken som du valde du när du hämtade ditt mobila BankID)
Logga in med certifikat
Med certifikat kan du logga in i din internetbank om du av någon anledning inte kan använda BankID/Mobilt BankID, t.ex. om du är på ett internetcafé eller använder någon annans dator.
För att logga in med certifikat måste du ange en engångskod som du får via SMS till din mobiltelefon. Om du inte har registrerat ditt mobilnummer vänligen kontakta kundservice på 0771-55 55 00.
- Välj inloggning med certifikat
- Bocka i ditt certifikat i rutan som kommer upp på skärmen och klicka på OK
- Ange ditt personnummer, din PIN-kod och engångskod
-
Har du problem med BankID?
Gå till test.bankid.com för att testa ditt BankID och få hjälp med vanliga problem.
Har du rätt inställningar i din webbläsare?
• Uppdatera säkerhetsinställningar
• Kontrollera att du accepterar cookies och javascript
• Aktivera skriptOm du behöver mer hjälp:
Teknisk support för BankID: support.bankid.com eller 0771-41 42 44
Teknisk support för certifikat: Ring oss på 0771-55 55 00 -
Mobilt BankID kan du använda både för inloggning på dator och mobiltelefon.
Du behöver ha följande uppgifter för identifiering redo:
- Ditt personnummer
- Din PIN-kod (som du valde när du blev kund hos oss)
- En engångskod (som du får via sms eller brev)
- Du kan behöva styrka din identitet ytterligare när du hämtar Mobilt BankID, och då behöver du ha ett svenskt pass eller nationellt ID-kort tillhands. Du skannar din ID-handling i nedladdningsflödet för Mobilt BankID.
Du behöver också ha en mobil eller surfplatta som uppfyller systemkraven för BankIDs app.
Läs mer om systemkrav hos BankID
Så här gör du:
- Legitimera dig med personnummer, PIN-kod och engångskod
- Godkänn villkoren för BankID
- Du skickas nu vidare till BankIDs säkerhetsapp som du laddar ner via App Store eller Google Play. Sedan väljer du ett lösenord på minst 6 siffror till ditt BankID.
Färdig! Installationen är klar och du kan nu logga in med ditt Mobila BankID.
Installationsproblem?
Teknisk support för BankID: support.bankid.com eller 0771-41 42 44 -
Mobilt BankID kommunicerar från din telefon eller surfplatta via datatrafik. Kostnader för datatrafik kan tillkomma beroende på ditt abonnemang hos din operatör eller internetleverantör. Tänk på detta särskilt när du reser utomlands och kör datatrafik på ditt telefonabonnemang. Kontakta din telefonoperatör för mer information om kostnader för datatrafik.
-
Om du inte har möjlighet ett Mobilt BankID kan du hämta ett certifikat som kan användas för inloggning. Ett certifikat säkrar kommunikationen mellan dig och Skandia och är ett inloggningssätt som är kopplat till en specifik dator. Har du flera datorer som du vill använda för att logga in behöver du ladda ner ett certifikat till varje dator.
Hämta certifikat här