
Internetbanken
Internetbanken förenklar hela din vardagsekonomi och ger dig koll när och där du behöver den.
- Sköt dina bankärenden smidigt när och där det passar dig
- Du får överblick över allt från betalningar till sparande och försäkringar
- Vardagspaketet ger dig våra mest populära banktjänster som förenklar din vardag
Det här får du tillgång till i internetbanken

Konton & kort
- Lönekonto, sparkonton och kort
- Betala räkningar och gör överföringar
- Swish

Bolån
- Vi hjälper dig till ett bättre bolån
- Rabatt på räntan utan förhandling
- Du slipper ränteförhandla

Sparande & pension
- Allt som rör ditt sparande
- Handla t.ex. fonder och aktier
- Se över din pension
Mer om internetbanken
Frågor och svar om internetbanken
-
Inloggning på din nternetbank når du via knappen "Logga in" högst uppe i högra hörnet. Det finns tre sätt att logga in:
- BankID (för datorn)
- Mobilt BankID (för mobilen, surfplattan och datorn)
- Certifikat (för datorn)
Logga in med BankID
Börja med att ladda ner BankID. Om du redan har ett BankID i din dator via någon annan bank fungerar det också hos oss.
För att kunna logga in måste du ange en engångskod som du får via SMS till din mobiltelefon. Om du inte har registrerat ditt mobilnummer vänligen kontakta kundservice på 0771-55 55 00.
- Välj inloggning med BankID
- Säkerhetsprogrammet för BankID startas
- Välj ditt BankID i rullistan
- Ange lösenordet (minst 6 tecken)
- Ange engångskod
Logga in med Mobilt BankID
Börja med att ladda ner Mobilt BankID. Om du redan har ett Mobilt BankID via någon annan bank fungerar den också hos oss.
- Välj inloggning med Mobilt BankID
- Fyll i ditt personnummer
- Klicka på Logga in med Mobilt BankID
- En QR-kod visas på skärmen
- Starta appen BankID på din mobil och klicka på QR-ikonen
- Skanna QR-koden
- Ange din säkerhetskod för mobilt BankID på mobilen (6–8 tecken som du valde du när du hämtade ditt mobila BankID)
Logga in med certifikat
Med certifikat kan du logga in i internetbanken om du av någon anledning inte kan använda BankID, t.ex. om du är på ett internetcafé eller använder någon annans dator.
För att logga in med certifikat måste du ange en engångskod som du får via SMS till din mobiltelefon. Om du inte har registrerat ditt mobilnummer vänligen kontakta kundservice på 0771-55 55 00.
- Välj inloggning med certifikat
- Bocka i ditt certifikat i rutan som kommer upp på skärmen och klicka på OK
- Ange ditt personnummer, din PIN-kod och engångskod
-
Har du problem med BankID?
Gå till test.bankid.com för att testa ditt BankID och få hjälp med vanliga problem.
Har du rätt inställningar i din webbläsare?
• Uppdatera säkerhetsinställningar
• Kontrollera att du accepterar cookies och javascript
• Aktivera skriptOm du behöver mer hjälp:
Teknisk support för BankID: support.bankid.com eller 0771-41 42 44
Teknisk support för certifikat: Ring oss på 0771-55 55 00 -
BankID kan du använda för inloggning på dator.
Du behöver ha följande uppgifter för identifiering redo:
- Ditt personnummer
- Din PIN-kod (som du valde när du blev kund hos oss)
- En engångskod (som du får via sms eller brev)
- Du kan behöva styrka din identitet ytterligare när du hämtar Mobilt BankID, och då behöver du ha ett svenskt pass eller nationellt ID-kort tillhands. Detta ska du skanna i nedladdningsflödet för BankID.
Du behöver också ha en dator som uppfyller systemkraven för BankIDs program. Mer om det kan du läsa här.
Ladda ner BankID härSå här gör du:
- Legitimera dig med personnummer, PIN-kod och engångskod
- Godkänn villkoren för BankID
- Du skickas vidare till BankIDs webbsida där du laddar ner säkerhetsprogrammet för BankID i två steg (här kan du se hur nedladdningen går till). Sedan väljer du ett lösenord på minst 6 siffror till ditt BankID.
Färdig! Installationen är klar och du kan nu logga in med ditt BankID.
BankID sparas direkt i din dator, så om du har flera datorer behöver du ladda ner ett BankID för varje dator eller ladda ner Mobilt BankID som fungerar på vilken dator som helst.
Installationsproblem?
Teknisk support för BankID: support.bankid.com eller 0771-41 42 44 -
Mobilt BankID kan du använda både för inloggning på dator och mobiltelefon.
Du behöver ha följande uppgifter för identifiering redo:
- Ditt personnummer
- Din PIN-kod (som du valde när du blev kund hos oss)
- En engångskod (som du får via sms eller brev)
- Du kan behöva styrka din identitet ytterligare när du hämtar Mobilt BankID, och då behöver du ha ett svenskt pass eller nationellt ID-kort tillhands. Du skannar din ID-handling i nedladdningsflödet för Mobilt BankID.
Du behöver också ha en mobil eller surfplatta som uppfyller systemkraven för BankIDs app. Mer om det kan du läsa här.
Så här gör du:
- Legitimera dig med personnummer, PIN-kod och engångskod
- Godkänn villkoren för BankID
- Du skickas nu vidare till BankIDs säkerhetsapp som du laddar ner via App Store eller Google Play. Sedan väljer du ett lösenord på minst 6 siffror till ditt BankID.
Färdig! Installationen är klar och du kan nu logga in med ditt Mobila BankID.
Installationsproblem?
Teknisk support för BankID: support.bankid.com eller 0771-41 42 44 -
Mobilt BankID kommunicerar från din telefon eller surfplatta via datatrafik. Kostnader för datatrafik kan tillkomma beroende på ditt abonnemang hos din operatör eller internetleverantör. Tänk på detta särskilt när du reser utomlands och kör datatrafik på ditt telefonabonnemang. Kontakta din telefonoperatör för mer information om kostnader för datatrafik.
Din ekonomi i mobilen
Gör som våra kunder, ladda ner mobilappen och få koll på ekonomin.
Gå till App Store för iPhone eller Google Play för Android.
Flytta dina fonder
Flytta dina fonder till oss och få bättre koll över dem. Bäst av allt? Inga fondandelar säljs!
- Välj bland ett kvalitetsgranskat fondutbud
- Brett utbud av både egna och andras fonder
- Samma avgifter och villkor gäller som tidigare
Flytta dina aktier
Vi gör det enklare för dig att handla med aktier, med smarta verktyg och kunniga aktiemäklare.
- Courtage från 8 kr
- Aktier, fonder och andra värdepapper på Nasdaq, NGM, NDX och Spotlight Stockmarket
- Handla i mobilen