Gå till innehåll

Lättare, snabbare och enklare att följa dina skadeärenden

Som konsument förväntar vi oss allt mer självservicetjänster, oavsett bransch. Allt fler vill kunna lösa enkla ärenden själv utan att behöva ringa. Nu kan du som har en försäkring i Skandia och har råkat ut för en skada eller har en pågående skada, snabbt och enkelt hantera ditt skadeärende digitalt.

Genom att logga in på skandia.se kan du anmäla en ny skada och följa pågående skadeärenden. Du kan också ansöka om ersättning för utlägg och se dina utbetalningar från en försäkring. Något som också förenklar är att du själv kan hantera planerade läkarbesök. 

- Detta är ett naturligt steg att erbjuda våra kunder. Vi vill att våra kunder ska kunna följa sina skadeärenden på ett enkelt sätt och snabbt kunna utföra ärenden själv, via mobilen, datorn eller surfplattan, säger Jasmin Fazlagic, skadeprocessansvarig på Skandia.

- De allra vanligaste ärendena som till exempel att anmäla en skada, kolla status i ett ärende eller boka om ett läkarbesök kräver sällan personlig kontakt med någon skadereglerare utan kan hanteras själv av kunden digitalt, fortsätter Jasmin. Det gör det lättare för kunden som kan utföra sitt ärende utan telefonkö och när som helst på dygnet.