Gå till innehåll

Inloggningshjälp Internet Explorer– inställningar & uppdateringar

Uppdatera säkerhetsinställningar

  1. Klicka på Verktyg (Tools) i menyraden
  2. Välj Internetalternativ (Internet options)
  3. Välj fliken Säkerhet (Security)
  4. Klicka på Tillförlitliga platser (Trusted sites), den gröna bocken
  5. Klicka på Platser (Sites)
  6. Skriv in *.skandiabanken.se  och klicka på Lägg till (Add), om det inte går så bocka ur den lilla rutan för Begär serververifiering
  7. Kontrollera att *.skandiabanken.se nu finns med i listan över Platser (Sites)
  8. Lägg även till *.skandia.se på samma sätt
  9. Klicka på Stäng (Close) och OK
  10. Stäng ner alla öppna fönster med Internet Explorer, öppna sedan och testa på nytt

Aktivera cookies

  1. Klicka på Verktyg (Tools) i menyraden
  2. Välj Internetalternativ (Internet options)
  3. Välj fliken Sekretess (Privacy)
  4. Flytta skjutregeln under Inställningar till lämplig sekretessnivå (medan du flyttar skjutreglaget visas en beskrivning av de typer av cookies som blockeras eller tillåts vid just den sekretessnivån; om du drar reglaget till allra längst ner tillåter du alla typer av cookies).
  5. Klicka på OK
  6. Stäng ner alla öppna fönster med Internet Explorer, öppna sedan och testa på nytt

Aktivera javascript

  1. Tryck på Verktyg (Tools) i menyraden
  2. Välj Internetalternativ (Internet options)
  3. Välj fliken Säkerhet (Security)
  4. Klicka på Anpassad nivå (Custom level)
  5. Skrolla ned i listan till Skript/aktivera skript (Scripting/Active Scripting)
  6. Klicka i Aktivera (Enable)
  7. Klicka på OK
  8. Stäng ner alla öppna fönster med Internet Explorer, öppna sedan och testa på nytt

Aktivera skript

  1. Tryck på Verktyg (Tools) i menyraden
  2. Välj Internetalternativ (Internet options)
  3. Välj fliken Säkerhet (Security)
  4. Klicka på Anpassad nivå (Custom level)
  5. Skrolla ner i listan till Skript/Aktivera skript (Scripting/Active Scripting)
  6. Klicka i Aktivera (Enable)
  7. Klicka på OK
  8. Stäng ner alla öppna fönster med Internet Explorer, öppna sedan och testa på nytt

Har du 64-bits Windows? Ändra till 32-bits

  1. Klicka på Start > Program
  2. Här bör du hitta två ikoner för Internet Explorer
  3. Starta den som enbart heter Internet Explorer (inte Internet Explorer (64))
  4. När du startat "rätt" version av Explorer så kan du fortsätta som vanligt