Gå till innehåll

Sparande, försäkring & bolån | Skandia

Apple pay i mobilen

Betala med Apple Pay

Säker, smidig och kontaktlös betalning för dig som har iPhone​.

Kom igång idag

Fondtoppen – mest köpta och sålda fonderna

De mest köpta fonderna i augusti bland våra utvalda fonder

  1. Skandia Kortränta
  2. Carnegie Fastighet Norden
  3. Skandia Realränta 
  4. Carnegie Likviditet 
  5. Skandia Sverige Exponering

Tänk på

En placering i finansiella instrument som t.ex. aktier, fonder eller andra värdepapper, är förenad med risk. Historisk avkastning är ingen garanti för framtida avkastning. Du ansvarar själv fullt ut för dina investeringsbeslut så ta alltid del av detaljerad information innan du fattar beslut.

  1. Skandia Balanserad
  2. Skandia Asien
  3. Morgan Stanley US Advantage
  4. Schroder China Opportunities
  5. Schroder Global Energy Transition

Tänk på

Topplistan bör inte användas för att fatta enskilda investeringsbeslut. 

Aktuella räntor

Bolån effektiv ränta 1,09 % – 1,95 %
Sparkonto 0,00 %–0,05 % beroende på sparbelopp
Fasträntekonto 0,00 %–0,50 % beroende på löptid
Återbäringsränta 5 % från 1 mars 2021
Kvinna pratar i telefon vid skrivbord

Lyssna på: En påse pengar

Hur maxar jag mitt sparande? Hur skapar jag den perfekta portföljen? Detta och mycket mer besvaras i podden "En påse pengar". En kvart varje vecka möter vi kända och okända gäster som alla har ett gemensamt intresse – kärleken till börsen, aktier, fonder, sparande och investeringar!

Finns där poddar finns!

Lyssna här Lyssna på Spotify Lyssna på Podcaster

Senaste nyheterna

Fler nyheter

Vanliga frågor just nu

  • Årsbeskeden kommer vecka 4–13 eller löpande under året, beroende på område (bank, privat försäkring, försäkring via jobbet). Alla årsbesked skickas digitalt och hittas under menyvalet Övriga val, se Mina dokument.

  • Vilken kurs man får på sin affär beror på fondens handelscykel. Du kan alltid se vilken preliminär affärsdag du får under din orderbevakning. Affärsdag är den dag fondbolaget beräknas genomföra din order.

  • Likviden är disponibel när försäljningen är klar, dvs. då du kan se transaktionen på din depå. Likvid finns tillgänglig för uttag dagen efter din affärsdag.

  • Du kan ta ut maximalt 10 000kr per dygn eller 25 000kr per rullande 7 dagars-period. Detta gäller för uttagsautomater och t.ex. vid valutaköp på valutaväxlingskontor. Du kan även sätta lägre gränser samt stänga kortet för uttag i appen eller internetbanken.

    Ändra uttagsgränsen i vår app:
    1. Logga in i appen
    2. Välj ”Konton & Kort”
    3. Välj önskat kort och tryck på ”Köpgräns"
    4. Gör önskade ändringar och tryck på "Klar"

    Ändra uttagsgränsen via internetbanken:
    1. Logga in
    2. Välj ”Kort”
    3. Klicka på ”Säkra kortbetalningar”
    4. Välj ”Köp- & uttagsgräns”
    5. För att göra ändringar, klicka på ”Ändra” vid aktuellt kort
    6. Gör önskade ändringar och klicka sedan på ”Spara”

  • Det gör du enklast genom att logga in på skandia.se eller via mobilappen. Du kan också få hjälp av kundservice på telefon 0771-55 55 00.

     

  • Du kan se din bolåneränta och bolånerabatt i internetbanken. Logga in och välj fliken Lån > Låneöversikt sen väljer du ditt bolånenummer.

  • Din ränta ändras vid ränteändringsdagen som sker när bindningstiden tagit slut. Har du ett bolån bundet på 3 månader sker ränteändringen var tredje månad. Vill du se räntebindningsdagen för ditt bolån kan du göra det i internetbanken. Logga in och välj fliken Lån > Låneöversikt sen väljer du ditt bolånenummer.

  • Att hämta Mobilt BankID är enkelt, och du kan använda det för inloggning både på dator och mobiltelefon.

    Du behöver ha följande uppgifter för identifiering redo:

    • Ditt personnummer
    • PIN-kod (som du valde när du blev kund hos oss)
    • Engångskoder (som du får via sms eller brev) (kodkort används enbart vid inloggning, inte nedladdning)

    Ladda ner Mobilt BankID här

    Så här går det till:

    1. Legitimera dig med person­nummer, pinkod och engångskod
    2. Godkänn villkoren för BankID, klicka på Gå vidare
    3. Du skickas nu vidare till BankID:s webbsida där du hämtar ditt Mobila BankID i två steg
    4. Följ instruktionen för att hämta Mobilt BankID som du ser i din webbläsare

    Färdig! Installationen är klar och du kan nu logga in med ditt Mobila BankID.

    Installationsproblem?
    Teknisk support för BankID: support.bankid.com eller 0771-41 42 44

  • Att hämta ditt BankID är enkelt. Du behöver ha följande uppgifter för identifiering redo:

    • Ditt personnummer
    • PIN-kod (som du valde när du blev kund hos oss)
    • Engångskoder (som du får via sms eller brev)

    Här kan du ladda ner BankID

    Så här går det till:

    1. Legitimera dig med person­nummer, PIN-kod och engångskod
    2. Godkänn villkoren för BankID, klicka på Gå vidare
    3. Du skickas nu vidare till BankID:s webbsida där du hämtar ditt Bank-ID i två steg
    4. Första steget är att installera säkerhetsprogrammet för BankID genom att klicka på knappen ”Ladda ner BankID säkerhetsprogram” (här kan du se hur nedladdningen går till)
    5. I steg två ska du välja lösenord (minst sex tecken) till ditt BankID

    Färdig! Installationen är klar och du kan nu logga in med ditt BankID.

    BankID sparas direkt i din dator, så om du har flera datorer behöver du ladda ner ett BankID för varje dator eller ladda ner Mobilt BankID som fungerar på vilken dator som helst.

    Installationsproblem?
    Teknisk support för BankID: support.bankid.com eller 0771-41 42 44

  • Räkna på din bolåneränta i bolånekalklen och skaffa ett bolån utan förhandling och hårda helkundskrav. I kalkylen kan du se vilken ränta du kan få och ge dig själv rabatt utan förhandling. Här kan du läsa mer om bolåneräntor

  • Innan du börjar behöver du ha Mobilt BankID installerat. 

    Hämta Mobilt BankID här

    Såhär går du tillväga:

    1. Hämta Swish-appen
    2. Logga in i internetbanken
    3. Klicka på ”Betala”
    4. Klicka på ”Swish”
    5. Gå till ”Anslut nytt mobilnummer”
    6. Det mobilnummer som du angett hos oss visas. Om mobilnumret är fel så ändrar du genom att kontakta Kundservice på 0771-55 55 00.
    7. Ange vilken daglig beloppsgräns du vill ha
    8. Läs de allmänna villkoren och bocka sedan i rutan ”Jag har läst och godkänner de allmänna villkoren för tjänsten”
    9. Klicka på ”Gå vidare”
    10. Ett SMS med en engångskod skickas till ditt mobilnummer, ange engångskoden i rutan i internetbanken och klicka på ”Godkänn”
    11. Godkänn anslutningen med Mobilt BankID, en bekräftelse visas med texten ”Du är ansluten till Swish”
  • En vanlig orsak är att du kan behöva ändra din köp- och uttagsgräns. Du kan kontrollera och ändra din köp- och uttagsgräns i vår app eller via internetbanken.

    Kontrollera och ändra din köp- och uttagsgräns i vår app:

    1. Logga in i appen
    2. Välj ”Konton & Kort”
    3. Välj önskat kort och tryck på ”Köpgräns"
    4. Under den valda gränsen ser du hur mycket du har kvar till din köp- eller uttagsgräns.
    5. Gör önskade ändringar och tryck på "Klar"

    Kontrollera och ändra din köp- och uttagsgräns via internetbanken:

    1. Logga in i internetbanken
    2. Välj Kort
    3. Klicka på Säkra kortbetalningar
    4. Välj Köp- & uttagsgräns
    5. Under den valda gränsen ser du hur mycket du har kvar till din köp- eller uttagsgräns.
    6. För att göra ändringar, klicka på Ändra vid aktuellt kort
    7. Gör önskade ändringar och klicka sedan på Spara

    Behöver du hjälp så är du välkommen att kontakta kundservice, 0771-55 55 00.

  • Köp- och uttagsgräns är en säkerhetsbegränsning du kan ange för hur mycket du max kan handla för på ditt kort eller ta ut i uttagsautomater under en rullande tidsperiod. Du sätter en total köpgräns där du sedan kan bestämma hur mycket av detta som får avse internetköp.

    Köpgränsen i butik och på internet gäller under rullande 30-dagars perioder medan uttagsgränsen gällande automat gäller under rullande 7-dagars perioder. Med rullande menas att vi sammanställer de köp/uttag som har skett under den angivna perioden, om dessa överstiger gränsen nekas köpet/uttaget. 

    Du kan se hur mycket du har kvar att förbruka samt ändra din köp- och uttagsgräns i vår app eller via internetbanken.

    Ändra köp- och uttagsgränsen i vår app:
    1. Logga in i appen
    2. Välj ”Konton & Kort”
    3. Välj önskat kort och tryck på ”Köpgräns"
    4. Gör önskade ändringar och tryck på "Klar"
    Ändra köp- och uttagsgränsen via internetbanken:
    1. Logga in i internetbanken
    2. Välj ”Kort”
    3. Klicka på ”Säkra kortbetalningar”
    4. Välj ”Köp- & uttagsgräns”
    5. För att göra ändringar, klicka på ”Ändra” vid aktuellt kort
    6. Gör önskade ändringar och klicka sedan på ”Spara”
Alla frågor och svar